понедельник, 21 марта 2016 г.

Методична розробка уроку виробничого навчання з професії «Столяр»


Тема програми: Виготовлення і складання столярних виробів середньої складності з деревини м'яких і твердих порід.

Тема уроку: Виготовлення табурета.

Мета уроку:

навчальна - формування умінь та навичок по виготовленню деталей табурета та складання їх в готовий виріб;

узагальнення та систематизація знань та умінь при виготовленні деталей табурета;

вдосконалення практичних навичок і трудових прийомів при складанні табурета.

розвиваюча – активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати професійне мислення, самостійне прийняття рішень, творчий підхід до поставленого завдання;

виховна – виховувати повагу до своєї професії, почуття відповідальності за якість виконаних робіт, ініціативності.


Тип уроку: вдосконалення умінь та формування навичок

Форми проведення уроку: гра, виконання індивідуальних робіт

Дидактичне оснащення уроку: зразок виробу, заготовки, деталі, алгоритми, кросворд, інструкційні картки

Матеріально – технічне оснащення уроку: обладнання столярно майстерні, інструменти для індивідуального користування, мультимедійний проректор, диск

Методи навчання : словесні – бесіда,пояснення;

наочні – демонстрація трудових прийомів,

демонстрація зразків, спостереження учнів;

практичні – вправи з виконання трудових операцій


Міжпредметні зв’язки :

Технологія столярних робіт, ТРДВ, матеріалознавство, охорона праці, геометрія, алгебра, креслення


І. Організаційна частина:

а)перевірка присутності;

б)перевірка робочої форми;

в)допуск з техніки безпеки



ІІ.Вступний інструктаж:

1)повідомлення теми уроку:(слайд І)

Тема нашого уроку: «Виготовлення табурета»

Сьогодні ви навчитесь виготовляти табурет. Вдосконалите практичні навички і трудові прийоми обробки деревини

2)повідомлення мети уроку: (слайд 2,3 )

Мета нашого уроку:

навчальна - формування умінь та навичок по виготовленню деталей табурета та складання їх в готовий виріб;

узагальнення та систематизація знань та умінь при виготовленні деталей табурета;

вдосконалення практичних навичок і трудових прийомів при складанні табурета.

розвиваюча – активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати професійне мислення, самостійне прийняття рішень, творчий підхід до поставленого завдання;

виховна – виховувати повагу до своєї професії, почуття відповідальності за якість виконаних робіт, ініціативності (Оголошення мети уроку).

3) актуалізація знань, умінь, навичок:

При повторенні вивченого матеріалу, ми використаємо гру «Мікрофон» (додаток 2). Я задаю перше питання учню, він дає відповідь і ставить запитання ішому учневіі т.д. За правильні відповіді будуть зараховані бали, які будуть накопичуватись протягом уроку і заноситись в таблицю, а на заключному інструктажі кожному учневі буде виставлена оцінка.

4) пояснення нового матеріалу:

а) Теоретичне пояснення з застосуванням мультимедійного проектора.(відео)

б) Самостійне опрацювання матеріалу за інструкційно – технологічною карткою (додаток 4).

в) Теоретичне пояснення з показом трудових прийомів виготовлення табуретки.

5) Закріплення нового матеріалу:

а) Я задаю питання, хто швидше підніме руку – той дає відповідь і отримує бал.

б) Скласти алгоритм виготовлення табурета (додаток 5).

На це завдання вам дається 3хв (учням роздаються пусті графи алгоритмів). Перевіряємо правильність алгоритмів – на мультимедійній дошці.

в) «Розвязати кросворд». Учні отримують кросворди (додаток 6). На мультимедійній дошці кросворд для перевірки. Персональні дані заносяться в таблицю (додаток 6), які будуть розглянуті на заключному інструктажі.


ІІІ. Поточний інструктаж:

1. Видання завдань для самостійної роботи по виготовленню табурета.

2. Обхід з метою перевірки правильної організації робочих місць, правильності виконання робочих прийомів, правильності здійснення самоконтролю.

3. Обхід з метою перевірки дотримання правил безпеки праці при роботі у столярній майстерні.

4. Обхід з метою надання учням, у яких виникли труднощі під час виготовлення табурета.


ІV.Заключний інструктаж:

-підведення підсумків роботи за день;

-аналіз допущених помилок. Причини їх виникнення та методи усунення;

-оголошення оцінок, їх об’єктивне обгрунтування (додаток 6);

-відмітити та продемонструвати кращі роботи учнів;

-оголошення домашнього завдання.


Додатки

Презентація уроку

Демонстраційне відео


Комментариев нет:

Отправить комментарий